Søg på siden


Kontakt

detskæveliv.dk

E-mail: jensen.22@me.com

Tags

Listen med tags er tom.

Velkommen til det skæve liv!

Med denne side ønsker jeg, at kunne give et indblik i min hverdag med sygdommen skoliose. 
Jeg er en ung pige, der er igang med at læse til sygeplejerske. Nu er der nok mange der vil spørge; "Jamen, kan du godt blive sygeplejerske med sådan en ryg?" - og svaret er; "ja - det kan man rent faktisk, det er et spørgsmål om at ville det og ikke give op". Jeg læser til sygeplejerske fordi jeg ønsker, at kunne hjælpe andre skoliose-patienter, enten om det er ved sengen når de er blevet indlagt til en stivgørende operation eller om det er at møde både piger og drenge der hvor de er i deres liv og give dem det støtte der nu en gang skal til. Med en sygeplejerskeuddannelse kan man rigtig mange ting - og nej, nu skal det ikke lyde sådan, at jeg vil opfordre alle til at blive sygeplejerske. Jeg vil såmænd bare give et indblik i at man sagtens kan stile efter sine drømme og kæmpe for at nå frem til målet. Mit budskab er, at selvom man har en skæv ryg, så er der masser af muligheder - det hele behøves ikke at være så begrænset. 
 
Jeg er en ung pige der fik konstateret skoliose i 2007, her var jeg 16 år. Det blev opdaget ved et tilfælde hos en akupuntør, som skulle sætte en nål om i ryggen på mig. Problemet var bare, at min ryg var blevet forskudt til den ene side. På dette tidspunkt var min ryg fra: TH7/8 til TH12/L1 på ca. 40 grader og en sinistrokonveks skoliose fra TH12/L1 til L4/L5 på godt 30 grader. Idag har jeg en torakal skoliose med en cobb-vinkel på 48 grader. 
 
Jeg har endnu ikke fået en stivgørende operation, da jeg på nuværende tidspunkt er igang med min uddannelse til sygeplejerske. Min uddannelse bliver afsluttet sommeren 2015 og herefter skal jeg opereres i Aalborg. 

 

 

Photo Gallery: Homepage

News

Afsnittet er tomt.